preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Srdoči" Rijeka

Login
Mali novinari

Raspored informacija

    

    

 

Tražilica
Prehrana učenika

DOKUMENTI ŠKOLE

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Dabar 2017.

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 10. 2012.

Ukupno: 970604
Ovaj mjesec: 3703
Ovaj tjedan: 569
Danas: 262
Vijesti iz školske knjižnice
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Obilježeno 20 godina Europskog dana jezika (26. rujna)
Autor: Nensi Čargonja Košuta, 30. 9. 2022.

Povodom obilježavanja ovogodišnjeg Europskog dana jezika, u tjednu od 26. do 30. rujna, školsku knjižnicu posjetili su svi učenici trećih razreda te polaznici izborne nastave Talijanskog jezika 6. razreda i pritom sudjelovali u zanimljivim radionicama.


Trećaši su ovu prigodu iskoristili  za obradu jedinice o dječjim enciklopedijama te su nakon uvodnog razgovora o tome što je enciklopedija, koje vrste enciklopedija postoje i kako se snalazimo u njima (razlika između sadržaja i kazala), dobili zadatak pomoću dječje enciklopedije Slikopedije istražiti koliko se jezika danas govori u svijetu, koja su tri najraširenija, koji je oponent govornom jeziku i po čemu je on specifičan te izdvojiti pet jezika za koje do tada još nisu čuli i tri najzanimljivija pozdrava.

U završnom dijelu sata, učenici su, uz pomoć korištenja encklopedije Dokeo, pokušavali samostalno pročitati nekoliko osnovnih fraza (pr: Dobar dan, Kako se zoveš, Koliko je sati? Doviđenja) na talijanskom, španjolskom, njemačkom, portugalskom; ali i na novogrčkom, ruskom, japanskom, arapskom i hindu – te su se usput i dobro nasmijali.

Za sintezu sata korišten je digitalni plakat s mrežne stranice Europskog dana jezika pomoću kojega je utvrđeno što je to materinski jezik, koliko je jezika U Europi danas autohtono, a koliko je umjetnih jezika stvoreno samo za potrebe književnosti i filma, kolikom postotku svjetskih jezika prijeti izumiranje i koji je glas (iz jednog europskog jezika) najteže izgovoriti.

I učenici šestih razreda imali su sličan zadatak: pomoću dvojezičnih (englesko/talijansko/njemačko-hrvatskih) rječnika istražiti četiri pojma iz pet različitih skupina riječi (obitelj, škola, sport, godišnja doba, slobodno vrijeme), a u drugome dijelu sata služeći se Slikopedijom, istraživali su europske zastave i pozdrave.

Zanimljivo istraživačko i suradničko učenje zaokruženo je kreativnim rezultatom: plakatima koje su učenici izrađivali i ukrašavali tijekom sata, uz minimalno vodstvo i pomoć predmetne nastavnice Talijanskog jezika, Koraljke Šarkanji te školske knjižničarke.

Svoje su uratke predstavili pred ostalim skupinama te su kasnije izvješeni na panou u knjižnici.

Nensi Čargonja Košuta, šk. knjižničarka

Koraljka Šarkanji, uč. TAL





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju